26. March 2008 · Comments Off · Categories: Media

L’observatoire des Médias hat einen wunderbaren Artikel mit einer schönen Flash-Animation, die zeigt, wie die Welt in 2007 gemäss verschiedenen Medien ausgesehen hat.

Nicolas Kayser-Bril schreibt dazu:

These maps allow you to grasp several media trends at a glance. First, traditional newspapers are highly selective in their coverage of world news. Looking at the three British dailies, editors favour countries that are bigger and more populous, but also closer to home and better developed. They also give more room to the countries of origin of British immigrants, especially if they are white (look at the size of Australia and New-Zealand). Hardly surprising, but still disheartening, especially when you consider that the only brand that does not advocate objectivity, The Economist, covers the world more equally.


Hier ist auch die Karte:


Sowas gefällt mir besonders gut, zeigt es doch, wie unsere Sicht auf die Welt wirklich geprägt ist. Als langjähriger Economist-Leser finde ich es besonders positiv, dass der Economist zwar Nordamerika etwas kleiner darstellt aber zumindest Asien und Afrika doch den gebührenden Platz einräumt. Ok, UK … aber Economist ist nun mal ein schottisches Magazin…

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